Müük +372 600 69 61 | Varuosad +372 600 69 62 | E-mail scanbalt@scanbalt.ee

KÖGEL NOVUM

Novum tõi arvukalt uuendusi

Üks Euroopa suuremaist haagisetootjaist, Saksamaal, Burtenbachis tegutsev Kögel tuli oma uue NOVUM-põlvkonna Cargo, Mega ja Light seeria veovahenditega turule 2018. aasta kevad-suvel. Samal sügisel pälvis Novumi kontseptsioon Hannoveris toimunud messil IAA 2018 tiitli Trailer Innovation 2019.

Samal aastal tegi uue põlvkonna kõige laiemat kasutust leidev mudel, Cargo läbi ajakirja KFZ Anzeiger prestiižika Top-Test katsetuste seeria, kus pälvis mitmete lahenduste eest väga kiitvaid hinnanguid.

Tunnustust vääris juba standardmudeli mass – kui varasema generatsiooni kardinhaagisel oli see ligikaudu 6000 kg, siis Novum Cargo kaalus vaid 5920 kg. Kasulik kandevõime oli suurenenud 80 kilo võrra.

Ka tagaportaal jättis testimeeskonnale väga positiivse mulje, seda esmalt tänu mugavale ja ratsionaalsele lukustussüsteemile. Nelja originaalse Thiriet Integrale tüüpi luku avamiseks hoobadele rakendatud jõud jäid vahemikku 3,5…5,8 daN, mis võrreldes varasemate „kahe käe lukkudega“ suurepärane. Veel on Novumi puhul muudetud seni purunema kippunud uksehingede konstruktsiooni.

Külgkardinate puhul märgiti ära nii hammas-põrkmehhanismil põhinevat pingutussüsteemi, kui seda, et kardinate kokku tõmbamiseks tuli rakendada vaid 10 daN jõudu. Kiitust pälvis ka esmapilgul tühisena näida võiv pingutusvarda all paiknev plaat, ilma milleta osutuks varda tõstmine ja kardina vabastamine üsnagi tülikaks. Ainsa puudusena toodi välja seda, et pinguti võiks keskkonnamõjude eest kaitsmiseks olla edaspidi näiteks kardina servaga kaetud. Ka katusetendi liikumapanemine erilist pingutust ei nõudnud, 4,8 daN oli selleks piisav. 

Novum Cargo šassii ning kere juures sai tunnustust keeviskonstruktsioonina valmistatud, kogu täislaiuses tugevate põiktalade ja täiesti uue-profiililiste külgtaladega endisest väändekindlam raam. Külgtalade profiil pakub veoste kinnitamiseks palju enam võimalusi kui varem. Positiivse muudatusena märgiti ka seda, et konstruktsioon võimaldab rihmu ja kette hõlpsasti kinnitada ka kaubaruumi seest, ilma kardinat avamata. Veoste liikumisest põhjustatud löökide hajutamiseks ja kaitseks läbivate vigastuste eest kaetakse alumiiniumprofiilidest esisein tehases kas vineer- või terasplaadiga.

Oluliseks edasiminekuks luges testimeeskond Novum Cargo raamitalade vahele süvistatud põrandat, mis annab korraga mitu eelist. Võrreldes raamile liimitutega saab süvistatud ja kruvidega kinnitatud vineerplaate ükshaaval vahetada. Lisaks sellele saab kaubaruum materjaliks oleva vineeri paksuse, ehk umbes 30 mm võrra kõrgust juurde.  

(uue lehe algus, pildid kuni viimase lõiguni)

 

Veoseohutuse osas vastavad Burtenbachis toodetavad Novum Cargo poolhaagised DIN EN 12642 Code XL nõuetele. Peale testi edukat läbimist konstateerisid hindajad, et sama heale tasemele, kus see tootja on juba pikka aega olnud valmistamise kvaliteedi osas, on ta Novumi tulekuga jõudnud ka haagiste kasutusmugavuse, praktiliste lahenduste ja ohutuse vallas. Peale 2018. aasta teste nentisid läbiviijad ka seda, et erinevused Euroopa seitsme suurema haagisetootja veokite kvaliteedi osas on jätkuvalt vähenemas